ایمن – گاوصندوق شب عاشورا پیامبر جوانان

ایمن – گاوصندوق: شب عاشورا پیامبر جوانان کربلا فرزند پیامبر معاویه عاشورا

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی حربه تازه آقازاده‌ها جهت فرار از افکار عمومی

    به گزارش آفتاب یزد، «برخی از کانال های سایت های رسمی کشور نیز نوشته اند که «پس از حساسیت خاص مردم و رسانه ها نسبت به فرزندان مسئولین، اکنون بعضی فرزندان مسئولا

    حربه تازه آقازاده‌ها جهت فرار از افکار عمومی

    حربه تازه آقازاده ها جهت فرار از افکار عمومی

    عبارات مهم : اقتصادی

    عده ای در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … از موج عوض کردن «نام خانوادگی» آقازاده ها خبر می دهند.

    به گزارش آفتاب یزد، «برخی از کانال های سایت های رسمی کشور نیز نوشته اند که «پس از حساسیت خاص مردم و رسانه ها نسبت به فرزندان مسئولین، اکنون بعضی فرزندان مسئولان و نزدیکان آنان با عوض کردن نام خانوادگی خود، انتساب به نام خانودگی قبلی را به کلی منکر می شوند و از این طریق افکار عمومی را فریب می دهند.»

    یکی از وبسایت های مرتبط با استان خوزستان نیز مدعی است که «معاون مدیر کل یکی از دستگاه های اجرایی استان خوزستان» در چند وقت اخیر نام خانوادگی خود را عوض کردن داده تا انتساب خود به یکی از نمایندگان استان خوزستان را تکذیب کند و همچنین فرزند یکی از روسای شرکت های استان خوزستان هم نام خانوادگی خود را عوض کرده است.

    اما این عوض کردن نام های خانوادگی چه معنایی می تواند داشته باشد؟ تا چه میزان فراگیر است؟ و پشت پرده آن چیست؟
    آنچه در این چند ماه گذشت
    طی ماه های گذشته افکار عمومی و رسانه ها تمام قد به پدیده آقازادگی هجمه برده اند. مردم بعد از ماجرای افشاگری های روز استیضاح ربیعی در مجلس، کمپینی با عنوان «فرزندت کجاست؟» به راه انداختند و از مسئولین درخواست کردند تا اعلام کنند فرزندان آنها چه می کنند و در کجا هستند.

    کمپینی که البته عده معدودی از مقامات کشورمان به آن پیوسته و اکثریت از آن سرباز زدند. بعد از آن عنوان شدن اسامی متخلفان اقتصادی مانند «احمد ع» معاون بانک مرکزی و بازداشت او، در کنار بیانات گستاخانه کسانی مانند «مهدی م» (فرزند مدیر کل سابق بانک مرکزی) یا ساشا سبحانی (فرزند سفیر سابق ایران) که به مردم پرخاش و توهین کرده بودند، باعث شد تا جو عمومی علیه فرزندان مسئولین شدت و حدت بیشتری به خود بگیرد تا حدی که واژه آقازادگی از یک امتیاز تبدیل به یک ناسزا در جمع مردم شد.

    و حالا خبر می رسد که عده ای از آقازادگان در اقدامی عجیب و کم سابقه تصمیم به عوض کردن نام خانوادگی خود گرفته اند.

    اکنون پرسش اینجاست که علت این اقدام چیست؟ آیا صرف این که فردی بخواهد نام خانوادگی اش را عوض کردن دهد، باید به کارها و فسادهای اقتصادی او اطلاق کرد؟ نکند عده ای در این میان جهت فرار و استمرار فعالیت های اقتصادی و تخلف های مالی، تصمیم به عوض کردن فامیلی ارزش گرفته اند به مثابه مارهایی که پوست اندازی می کنند تا به شکلی دیگر به جامعه و مردم نیش بزنند؟ اگر چنین موضوعی است روش مقابله با آنها چگونه باید باشد؟

    اما یک فرضیه دیگر هم در باره عوض شدن نام های فامیلی بستگان مسئولین وجود دارد و آن هم جو منفی به وجود آمده در کشور هست؛ هوا که باعث شده است باشد تا آقازادگان ترجیح دهند دیگر هم نام با پدرشان نباشند تا انگی هم به آنها زده نشود.

    روحانی خودش هم هست
    حمید رسایی از اشخاص مطرح اصولگراست که دائما ادعای مبارزه با اشرافیگری و آقازادگی داشته، علیه آن سخن می گوید و جریان اصلاح طلب را متهم به شیوع تجملگرایی می کند. او بارها از واژه «ژن خوب» به عنوان اسم رمزی در این باره استفاده می کند، هنگامی که هم نظرش راجع به عوض کردن نام خانوادگی بستگان مسئولین را می پرسیم بدون اشاره به سوابق انقلابی حسن روحانی به آفتاب یزد می گوید: «البته غیر از این که فامیلی پسر آقای روحانی با خود آقای روحانی تفاوت دارد که هنوز هم علت آن را نمی دانیم چیست؟ نمونه مشهور دیگری را نشنیدم!»

    وی راجع به این که علت عوض کردن نام خانوادگی آقازاده ها را باید چه دانست؟ اظهار می دارد: «به هر حال از دید قانونی هر کسی آزاد است و می تواند فامیلی خودش را عوض کردن دهد ولی قاعدتا عوض کردن فامیلی یک شرایطی دارد. طبق آن شرایط اگر کسی اقدام کند مشکلی ندارد چون بعضی از فامیلی ها متناسب با فرهنگ گذشته بوده است و یک سری امور در آن رعایت نشده و این نام ها را عوض کردن می دهند ولی خارج از آن کمتر مرسوم است.»

    اگر واقعی باشد باید …
    داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح طلب نیز در این باره می گوید: «تغییر نام به این آسانی نیست و بر اساس چارچوب های قانونی شرایط خاص خودش را دارد. هر کس جهت عوض کردن نام خانوادگی باید ادله محکمه پسند داشته باشد تا بتواند هویت خودش را به نام دیگری عوض کردن دهد.»

    وی ولی تاکید می کند: «اگر این عوض کردن نام ها صحت داشته باشد باید جلو این اقدام گرفته شود، افرادی که هویتشان را به علت آقازاده بودن عوض کردن داده اند حتما باید به هویت قبلی بازگردند، چون این عوض کردن می تواند بهانه اعمال خلاف باشد.»

    قنبری می گوید: «یکی از دلایلی که معمولا با عوض کردن هویت افراد مخالفت می شود و قانونگذار در این زمینه سخت گیری کرده است جلوگیری از سوءاستفاده، کلاهبرداری و کار خلاف هست. جهت عوض کردن هویت باید مجموع استدلال های قانونی و منطقی آورده شود. بدیهی است عوض کردن هویت در ارتباط با فرزندان مقامات که می تواند شائبه برانگیز باشد باید با سخت گیری های بیشتری همراه بوده و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی، قوه قضائیه وارد عمل شوند.»

    تعریفی جهت آقازادگی نداریم
    اما از دید حقوقی نسبت به این مسئله چگونه می توان نگاه کرد؟
    پرسشی که نعمت احمدی حقوقدان راجع به آن به آفتاب یزد می گوید: «شما نمی توانید نام خانوادگی را به گونه ای عوض کردن دهید که اثر گذشته اش در شناسنامه شما نباشد در صفحات ملاحظات شناسنامه مشخص می شود که در چه تاریخی و با چه شماره رایی (چه در دادگاه چه در کمیسیون اداره ثبت) نام خانوادگی خود را عوض کردن دادید. بنابراین از لحاظ حقوقی عوض کردن نام خانوادگی تاثیر آنچنانی بر فعالیت های یک آقازاده نباید داشته باشد.»

    احمدی در ادامه می گوید: «نکته بعدی که در این باره مطرح است این عنوان است که ما با لفظ آقازاده مسئله داریم(!) معلوم نیست ما به چه کسانی و به چه تعدادی از افراد می توانیم اصطلاح آقازاده را اطلاق کرده و بررسی کنیم این افراد در امور اقتصادی دخالت دارند یا ندارند؟ از نگاه ما چه کسی آقازاده است؟ مگر می شود به پسر فلان مداحی هم لفظ آقازاده را عنوان کرد؟ باید آقازادگی تعریف شود.»

    وی ادامه می دهد: «موضوعی که با عنوان موج تغییرات نام خانوادگی آقازاده ها نیز مطرح شده است است چیزی نیست که بشود به آن استناد کرد. باید از اداره ثبت احوال آمار گرفته شود که چند نفر در طی ماه های اخیر در خواست عوض کردن نام فامیلی داده اند و از میان آنها چه تعداد آقازاده بودند تا بعد از بررسی آن تشخیص داد آیا عنوان موج عوض کردن نام خانوادگی آقازاده ها عنوان درستی است یا نه. به هر حال عوض کردن نام خانوادگی تشریفاتی دارد.»

    احمدی در باره چرایی پخش چنین خبری اظهار می کند: «ممکن است افرادی که از منابع رانتی استفاده کردند و اکنون به ثروت کلانی رسیده اند جهت آن که بخواهند از عنوانی که تا دیروز پشت آن پنهان بودند شانه خالی کنند و بگویند اموالی که ما به دست آورده ایم از قبل شخص خودمان است و نه وابستگی مان به مقامات و مسئولین عوض کردن نام دهند تا از این طریق اظهار بدارند که آقازاده نبودند و اموال خودشان را حفظ کنند. به نظرم آنها در این روزها احساس خطر کردند فکر می کنند اگر مردم وارد عمل شوند دیگر منتظر برگزاری دادگاه و… جهت اتهام آنها نخواهند بود و به صرف وابستگی ارزش به مسئولین آنها را محکوم خواهند کرد از این رو این ذهنیت باعث عوض کردن نام خانوادگی ارزش شده است است.»

    احمدی ولی تاکید می کند: «اگر قرار باشد با آقازاده خاطی برخورد شود این عوض کردن نام خانوادگی نمی تواند موثر در فرار او از اتهام باشد، چون ازدید حقوقی نخستین کار آن است که گفته شود این فرد نامش را عوض کرده و در سجل شناسنامه و اداره ثبت احوال نام مهم و سوابق آن موجود است.»

    افراط و تفریط
    به نظر می رسد با تمامی این احوال باید بدهید توصیه نیز اشاره کرد که در جریان پدیده آقازادگی و یا مواردی مانند فسادهای اقتصادی، مردم و رسانه ها نباید وارد نوعی افراط و تفریط شوند.

    فراموش نکنیم فرزند یک مسئول هم شهروند است شهروندی که نمی توان او را از حقوق خودش محروم کرد، طبیعتا نمی شود گفت که هر کس که پدرش مسئول است فرزندش یا متخلف است یا نباید از کشور خارج شود یا حق ندارد شغل یا تجارتی به راه نیندازد.

    آش شفافیت بعضی ها نباید آن قدر شور شود که مسائلی چون حریم شخصی آدم ها ندید گرفته شود. ممکن است همه آقازادگان را با یک چوب زدن نتیجه اش این شود که عده ای از آنها از وحشت این عنوان به فکر عوض کردن نام خانوادگی ارزش برآیند تا حسابشان را از پدر یا اقوام پر نفوذ خود جدا کنند. ولی از سویی دیگر نیز باید این هشیاری وجود داشته باشد تا عده ای نخواهند با عوض کردن نام خود بساط تخلفات بیشترشان را باز کنند و هم از آقازادگی بهره برند و هم از عوض کردن فامیلی!»

    حربه تازه آقازاده‌ها جهت فرار از افکار عمومی

    واژه های کلیدی: اقتصادی | فرزندان | اخبار سیاسی و اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار