ایمن – گاوصندوق شب عاشورا پیامبر جوانان

ایمن – گاوصندوق: شب عاشورا پیامبر جوانان کربلا فرزند پیامبر معاویه عاشورا

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی توقع نداشتیم کسانی که با برند «امید» وارد مجلس شدند رودروی ما قرار بگیرند / عارف

    رئیس فراکسیون امید راجع به عنوان عضو زرتشتی شورای شهر یزد گفت: شورای نگهبان نباید قانون مورد تایید خود را عوض کردن دهد و اگر صلاحیت کسی جهت انتخابات تأیید شد نم

    توقع نداشتیم کسانی که با برند «امید» وارد مجلس شدند رودروی ما قرار بگیرند / عارف

    عارف: توقع نداشتیم کسانی که با برند «امید» وارد مجلس شدند رودروی ما قرار بگیرند

    عبارات مهم : سیاسی

    رئیس فراکسیون امید راجع به عنوان عضو زرتشتی شورای شهر یزد گفت: شورای نگهبان نباید قانون مورد تایید خود را عوض کردن دهد و اگر صلاحیت کسی جهت انتخابات تأیید شد نمی توان حق حضور در نهادهای قدرت را از او سلب کرد.

    به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در جمع اعضای جامعه اسلامی دانشگاهیان دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به وجود اسناد بالادستی در کشور بر ضرورت تعامل و همکاری استادان دانشگاه جهت اجرایی شدن این اسناد تاکید کرد و گفت: تشکل های متفاوت استادان دانشگاه باید نقش مهم و تأثیر گذاری در پرسشها راهبردی کشور داشته باشند و می توانند به عنوان اتاق های فکر در کنار دولت و مجلس همکاری های موثری داشته باشند.

    توقع نداشتیم کسانی که با برند «امید» وارد مجلس شدند رودروی ما قرار بگیرند / عارف

    رئیس فراکسیون امید همچنین با مرور عملکرد جریان اصلاحات در دهه ۸۰ ،گفت: اصلاح طلبان در اکثر انتخابات هایی که در دهه ۸۰ برگزار شد عمدتاً پیروز نشدند البته در انتخابات سال ۸۸ هیچ جریانی پیروز نشد و بعد از آن هم به دلایل شرایط خاص کشور جریان اصلاح طلب در تنگنا و محدودیت قرار گرفت.

    وی در همین زمینه ادامه داد: در آخرهای دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ در بنیاد امید ایرانیان و دیگر نهادهای اصلاح طلبی بحث های زیادی راجع به چگونگی حضور و فعالیت جریان اصلاحات در مناسبات سیاسی صورت گرفت. بر این باور بوده و هستیم که هیچ یک از دو جریان مهم کشور قابل از بین بردن شدن نیستند هر چند جریان رقیب اصلاحات و رسانه های وابسته به آنها دائماً از از بین بردن اصلاحات سخن می گفتند و اتهامات ناروایی در بعضی رسانه ها که عمدتاً در انحصار جریان راست واقع شده است است علیه جریان اصیل اصلاح طلب مطرح می کردند ولی اصلاح طلبان هیچگاه به دنبال از بین بردن اصولگرایان نبودند.

    رئیس فراکسیون امید راجع به عنوان عضو زرتشتی شورای شهر یزد گفت: شورای نگهبان نباید قانون مورد تایید خود را عوض کردن دهد و اگر صلاحیت کسی جهت انتخابات تأیید شد نم

    رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در ادامه تاکید کرد: به این نتیجه رسیدیم که باید در همه صحنه ها و رویدادهای مهم حضور جدی و تاثیرگذار داشته باشیم و تلاش کنیم که در ساختار قدرت نقش آفرینی بیشتری داشته باشیم.

    عارف با بیان اینکه در انتخابات سال ۹۲ اعتقاد بودیم باید تمام قد و با پرداخت هرگونه هزینه ای در انتخابات شرکت کنیم، خاطرنشان کرد: دهه ۹۰ جهت اصلاح طلبان دهه بازگشت به حاکمیت و کم کردن فاصله تحمیل شده است با حاکمیت است و در نخستین آزمون جدی اصلاح طلبان در این دهه یعنی انتخابات سال ۹۲ سرافرازانه از این آزمایش بیرون آمدند.

    این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به بحث تقلب در انتخابات که به عنوان یکی از چالشی ترین مباحث انتخابات گذشته از آن نام برده می شد، اشاره کرد و گفت: در نخستین حضور انتخاباتی ام در سال ۹۲ در دانشگاه صنعتی شریف و در جمع دانشجویان اعلام کرده ام که با توجه به حوادث آخرهای دهه ۸۰ و هزینه های بالایی که تحمیل شد و راهبردهای بزرگان نظام پرونده تقلب در انتخابات بسته خواهد شد و امیدوارم پرونده رد صلاحیت های سلیقه ای و بعضا فراقانونی هم در انتخابات های آینده بسته شود.

    توقع نداشتیم کسانی که با برند «امید» وارد مجلس شدند رودروی ما قرار بگیرند / عارف

    وی مهمترین عامل تفرقه در بین جریان های سیاسی را منیت ، خودبرتربینی، عدم توسعه سیاسی و عدم سعه صدر دانست و با بیان اینکه روش جریان اصلاحات وحدت و انسجام بخشی در درون خانواده اصلاحات هست، تصریح کرد: به نظر من مهمترین دستاورد جریان اصلاحات در دهه ۹۰ تشکیل شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان است و با تشکیل این شورا جریان اصلاحات ظرفیت خود را نشان داد و مردم خوب کشورمان و بویژه جوانان عزیزمان هم همراهی خود را با این رویکرد در سه انتخابات گذشته نشان دادند.

    عارف با اشاره به انتخابات مجلس دهم و ائتلاف با حامیان دولت(اصولگرایان معتدل)، یادآور شد: صراحتاً بگویم جهت شکل گیری این ائتلاف هزینه های زیادی را مجبور شدیم و مورد انتقادات شدید جوانان اصلاح طلب قرار گرفتیم. البته در همان وقت آینده نگری می کردیم که بعضی ها در داخل مجلس راهشان را از ما جدا کنند ولی توقع نداشتیم که کسانیکه با برند «امید» وارد مجلس شدند رودروی ما قرار بگیرند.

    رئیس فراکسیون امید راجع به عنوان عضو زرتشتی شورای شهر یزد گفت: شورای نگهبان نباید قانون مورد تایید خود را عوض کردن دهد و اگر صلاحیت کسی جهت انتخابات تأیید شد نم

    وی افزود: کسانی که در لیست امید بودند و موفقیتشان به علت حضور در لیست امید بود هنگامی که به مجلس آمدند به بهانه آنچه آنها تندروی فراکسیون امید عنوان کردند از ما جدا شدند در حالیکه شعار مهم ما در انتخابات و در مجلس دهم امید، آرامش و رونق اقتصادی بود و هیچگاه به دنبال تندروی نبوده ایم و این افراد به همین بهانه بی ربط از فراکسیون امید جدا شدند.

    رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه جهت حفظ انسجام باید از بعضی خواسته ها عبور کنیم، به عملکرد فراکسیون امید بویژه در به دست آوردن سهم قابل توجه در کمیسیون های تخصصی و حضور حداکثری در هیات نظارت بر انتخابات شوراها و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و همچنین هیات نظارت بر مطبوعات اشاره کرد و گفت: راجع به تعداد اعضای فراکسیون امید که مورد سؤال بسیاری از افراد قرار گرفته است چند توصیه باید مدنظر قرار بگیرد اولاً این سؤال تنها از فراکسیون امید مطرح می شود که اعضای ما چه تعداد هستند و از دیگر فراکسیون های سیاسی مجلس سوالی در این خصوص پرسیده نمی شود که شاید علت آن شعار شفافیت باشد که ما مطرح کردیم و به آن اصرار داریم. ثانیاً بعضی از نمایندگان هستند که هنگامی که به حوزه انتخابیه ارزش می روند اصلاح طلب می شوند و هنگامی که در صحن مجلس هستند غیر امیدی. آن هم به علت وحشت از رد صلاحیت احتمالی در انتخابات های آینده و بعضی ملاحظات امنیتی، به همین علت در اعلام اعضای فراکسیون امید به خاطر رعایت حال این تعداد از نمایندگان تاخیری صورت گرفت.

    توقع نداشتیم کسانی که با برند «امید» وارد مجلس شدند رودروی ما قرار بگیرند / عارف

    وی با بیان اینکه تاکنون ۷۲ جلسه هیات رئیسه، ۲۹ جلسه شورای مرکزی و ۳۶ جلسه مجمع عمومی فراکسیون امید برگزار شده است هست، تاکید کرد: جهت شخص من مهمترین اولویت انسجام بخشی فراکسیون امید و مجمع نمایندگان پایتخت کشور عزیزمان ایران است به همین علت در وقت انتخابات هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که اصرار عده ای از نمایندگان مجلس حضورم در مقام ریاست این کمیسیون بود با نظر اعضای هیات رئیسه فراکسیون امید مقرر شد به علت ضرورت وقت گذاری جهت مدیریت فراکسیون امید، در انتخابات هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شرکت نکنم البته در کمیسیون آموزش و تحقیقات عمدتاً پرسشها با تفاهم مورد بررسی قرار می گیرد.

    عارف در پاسخ به سوالی راجع به اوضاع معیشتی مردم نیز گفت: دولت و مجلس عالی ترین وقت جهت خدمت گزاری به مردم را دارند و تمام دغدغه ما در فراکسیون امید اولویت قرار دارند پرسشها اقتصادی هست. دولت موظف است به وعده های داده شده است و مطالبات مردم عمل کند.

    وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری راجع به چرایی رأی مردم به جریان اصلاح طلب در انتخابات های اخیر، یادآور شد: اگر شما برنامه سوم توسعه را که دولت اصلاحات متولی آن بود با دیگر برنامه ها مقایسه کنید کارایی گفتمان اصلاحات را متوجه می شوید. علت دیگر رأی مردم به جریان اصلاح طلب پایبندی گفتمان اصلاحات به تعهدات خود بود و علت دیگر هم فاصله گرفتن از جریان رقیب اصلاحات به علت ضعف عملکردی این جریان بود. البته مردم با هیچ جریانی عقد اخوت نبسته اند و باید پاسخگوی مطالبات مردم باشیم تا نظر مثبت مردم را حفظ کنیم و به سرمایه اجتماعی خلق شده است اضافه کنیم.

    رئیس فراکسیون امید به برنامه های محوری این فراکسیون اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه های ما مبارزه با فساد است و بحث گفت وگوی ملی که فراکسیون امید آن را پیگیری می کند یکی از محورهای آن مبارزه با فساد با همکاری سایر جریانات سیاسی است.

    عارف راجع به عنوان عضو زرتشتی شورای شهر یزد که مورد سؤال یکی از حاضرین در جلسه بود نیز گفت: شورای نگهبان نباید قانون مورد تایید خود را عوض کردن دهد و اگر صلاحیت کسی جهت انتخابات تأیید شد نمی توان حق حضور در نهادهای قدرت را از او سلب کرد. اگر اینگونه باشد که سنگ روی سنگ بند نمی شود. باید همگان به قانون مصوب و ابلاغ شده است مجلس شورای اسلامی احترام بگذاریم و خود را موظف به اجرای آن بدانیم. جهت حل مسئله پیش آمده مشورت های صورت گرفته است که امیدوارم به زودی این مسئله حل شود.

    وی در پاسخ به سوالی راجع به پرسشها مربوط به وزیر علوم نیز گفت: کاندیدای اول ما جهت وزارت علوم دکتر توفیقی بود که به هر علت دولت ایشان را به عنوان وزیر علوم معرفی نکرد کاندیدای بعدی هم دکتر فرجی دانا بود که تلاشهایی به همین جهت انجام شد و با دولت و شخص ایشان هم مذاکراتی صورت گرفت در نهایت از دولت پیغام آمد که راجع به آقای فرجی دانا پیگیری نشود در نهایت هم دولت به آقای دکتر غلامی رسیدند.

    این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: آقای دکتر غلامی در تمام جلسات حتی در کمیسیون آموزش و تحقیقات صراحتاً اعلام کرد که اصلاح طلب است و بعضی از اشخاص شاخص آموزش عالی کشور از جمله دکتر فرجی دانا و دکتر توفیقی که با دکتر غلامی همکاری داشتند، ایشان را تأیید کردند. آقای غلامی عملکرد دور اولشان در دانشگاه همدان خوب بود ولی راجع به عملکرد دوره دومشان در دولت تدبیر و امید نظرات متفاوتی مطرح بود.

    رئیس فراکسیون امید خاطرنشان کرد: در فراکسیون امید راجع به وزیر پیشنهادی علوم با چالش جدی رو به رو بودیم از طرفی جنبش دانشجویی مطالباتی را مطرح می کردند و از طرف دیگر اشخاص وزین آموزش عالی آقای دکتر غلامی را مورد تأیید قرار داده بودند از سوی دیگر صلاح نبود وزارت علوم بدون وزیر اداره شود با در نظر گرفتن همه جوانب رأی به وزیر پیشنهادی علوم را در اختیار اعضای فراکسیون قرار دادیم آیا که در این زمینه به اجماع نرسیدیم. البته اگر آقای دکتر غلامی رأی نمی آورد گزینه بعدی مطمئناً دکتر توفیقی و دکتر فرجی دانا نبودند.

    عارف در آخر بر ضرورت ارتباط مستمر صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: به همه نهادها و دلسوزان کشور می گویم به دنبال تضعیف دانشگاه نباشید. دانشگاهی که از بیرون دستور بگیرد ذلیل هست. تلاش کنید جایگاه و حرمت دانشگاه حفظ شود آیا که با امنیتی شدن فضای دانشگاه و دخالت در امور دانشگاه، هم علم و هم دانشجو و هم ساحت دانشگاه متضرر می شود و دانشگاه نمی تواند در این شرایط وظیفه ذاتی خود را در تربیت نیروی انسانی و توسعه علم و فناوری و نقش آفرینی در تحقق شاخص های پیشرفت و سند چشم انداز انجام دهد.

    واژه های کلیدی: سیاسی | دانشگاه | کمیسیون | دانشگاه | انتخابات | اصلاح طلب | شورای شهر | اصلاح طلبان | انتخابات شوراها | انتخابات مجلس دهم | مجلس شورای اسلامی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار